Moje wpisy wędkarskie

Wakacyjne szczupaki

Zaczęły się długo wyczekiwane wakacje. Postanowiłem, że będę umieszczał wpisy na moim blogu dotyczące szczupaków złowionych na wakacjach. Łowię w Szwecji okolice Stockholmu. Preferuje metodę spinningową. Najczęściej łowię z brzegu na gumy.Raz w tygodniu gdy czas i pogoda pozwoli wybieram się na ponton. Dzisiejszy wpis będzie dotyczył wypadu na szcz…

Większości wędkarzy maj kojarzy się z łowieniem szczupaków, tak samo jak mi, ale tego roku było inaczej. Pod koniec kwietnia nęciłem z bratem miejscówkę z nadzieją, że uda nam się złowić ładnego karpia. Niestety gdy nadszedł maj postanowiliśmy udać się na spinning. Szczupaki bardzo dobrze brały postanowiliśmy, że następnego dnia pójdziemy łowić na …

Zanim nasze łowisko pokryje pokrywa lodu warto zapolować na okonia. Ja osobiście szukam tych ryb w głębszych miejscach łowiska. Warto obławiać łagodne stoki podwodnych wzniesień. Metod jest wiele: klasyczny spining, opad, podwójny opad, boczny trok, drop-shot itd.Zaczniemy od bocznego troka. Budowa jest prosta, są na to dwa sposoby. Pierwszy z nich…

Witam kolegów wędkarzy. Około rok temu kupiłem kołowrotek firmy York. Młynek kupiłem na allegro za cena około 65zł z przesyłką. Nie pamiętam dokładnie parę złotych nie robi dużej różnicy.Kołowrotek York Tontor 6004Kołowrotek karpiowy wyposażony w system wolnego biegu szpuli. Idealny dla wędkarzy specjalizujących się w wędkarstwie gruntowym. Hamulec…

Dnia 3 września wybrałem się z bratem na ryby. Wzięliśmy ze sobą spinningi. Ja używałem wędki konger carbomaxx master spin 2.7m cw. do 25g. Brat miał taki sam model tylko cw. do 25g. Postanowiliśmy łowić na starorzeczu nr.1 oraz nr.2 w Pińczowie.Nad wodą byliśmy około 16:15. Rozłożyliśmy wędki i zaczęliśmy biczować wodę naszymi przynętami. Mój towa…

Lipiec nadszedł czas wakacji. Jak co roku pojechałem z bratem do Szwecji do taty. Oczywiście zabrałem ze sobą sprzęt wędkarski. Całymi dniami myślałem o wspólnych wypadach na ryby. Cicho liczyłem, że tata zabierze nas na nockę. Moje oczekiwania się spełniły dnia 13lipca wybraliśmy się na pierwszą nockę. Ponieważ jezioro jest niedostępne musieliśmy…